وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۹ مهر ۹۷، ۱۴:۴۴ - نگار جهانشاهی
    عالیه..
  • ۱ مرداد ۹۶، ۱۴:۲۸ - مهندس رضا عباسی
    لایک
  • ۲۰ دی ۹۵، ۰۸:۴۲ - ف. تفتی
    تسلیت
۱۳
دی ۹۵

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه­ های عمومی شهرستان تکاب، ، جلسه نقد و بررسی کتاب هجوم خاموش با حضور مسئول و کتابداران کتابخانه، زهرا نعمتی منتقد کتاب، کارکنان خانم شاغل ادارات شهرستان، جمعی از دانش ­آموزان و اعضاء علاقه مند به کتاب و کتابخوانی درکتابخانه آیت الله خسروی اجرا شد.

د.

 


کتاب هجوم خاموش مجموعه ای جهت شناسایی وآگاه سازی افراد جامعه به ویژه نسل جوان در برابر هجوم فرهنگی دشمنان قسم خورده می باشد ویا به عبارت ساده تر ، شناسایی آسیب های فرهنگی معاصر که به وسیله دشمنان برای نابودی نسل نوجوان وجوان که حساس ترین نسل هر ملتی به حساب می آید طراحی شده است .این کتاب کار مشترک دونویسنده سید محمد سقازاده وحمزه کریم خانی برای همه گروهای سنی بخصوص نسل جوان نوشته شده است.در این کتاب زاویه های مختلف این پدیده ها بررسی وآثار وپیامد های آن بیان شده است وهدف اصلی نویسنده تلاش وشناخت وآگاهی سازی افراد جامعه نسبت به این تهاجم فرهنگی که روز به روز بر برنامه ها ودسیسه های دشمنان علیه ملت ایران افزوده می شود. این کتاب در یازده فصل نوشته شده است که هر فصل برای خود ویژگی ها وپیامدهاوجذابیت های بخصوصی دارد وجالب تر اینکه نویسنده در برخی از فصل های کتاب علاوه بر تعریف وپیامدها، راهکارهاوپیشنهادها وعوامل موثر و...بیان نموده است.در این کتاب دانستنی هایی تازه ومفید از" شبکه های ماهواره ای "فرار دختران"ارتباط دوستی با جنس مخالف" و...نوشته شده است. این کتاب ا زبانی ساده نوشته شده و می توان این نکته را نقطه قوتی برای کتاب دانست هرچند استفاده از مثالهای بسیا ساده و پیش پا افتاده در بعضی بخش ها از ضعفهای این کتاب است. نویسنده در برخی موارد می توانست از کلمات بهتری برای برقراری ارتباط موثرتر بین متن و خواننده استفاده نماید و در ذهن خواننده سوال مبهم ایجاد ننماید مثلا دربخشی از کتاب که مربوط به سیگار است بیان شده نوجوان را با جنبه های مختلف سیگار کشیدن آشنا کنیم، اولین مطلبی که به ذهن خواننده می رسد این است که مگر سیگار جنبه مثبت و منفی دارد؟ چرا که زمانی کلمه جنبه به کار برده میشود دوجنبه مثبت و منفی برری میشود.این کتاب ازآنجاییکه در سال 88 تالیف شده است عوامل کنونی هجوم فرهنگی و آسیب های نوین را بررسی نکرده است و ای کاش ویرایش جدیدی با اضافه نمودن عوامل جدید آسیب نوجوانان و جوانان جامعه به چاپ برسد. عواملی هچون شبکه های اجتماعی و نحوه جدید نفوذ دشمنان غربی در بین جوانان از طریق تضعیف اعتقادات و ... و دادن وعده های پوشالی به جوانان. در کل مواردی که دراین کتاب بدان اشاره شده است چکیده ای از آسیبهای اساسی است که جوانان و نوجوانان جامعه با آن درگیر هستند. درمواردی راهکارهایی بیان شده که نیامند تغییر اساسی و زیرساختی است بهتر بود که راهکارهای فردی که در خانواده ها بتوان بهتر اجرانمود، ارائه می شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۳
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی