وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۹ مهر ۹۷، ۱۴:۴۴ - نگار جهانشاهی
    عالیه..
  • ۱ مرداد ۹۶، ۱۴:۲۸ - مهندس رضا عباسی
    لایک
  • ۲۰ دی ۹۵، ۰۸:۴۲ - ف. تفتی
    تسلیت
۰۱
اسفند ۹۵



به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، کتاب‌های «فرهنگ‌نامه طلایی ورزش» نوشته مهدی زارعی، «خودی نشان بدهید» نوشته علی‌محمد صالحی، «عصبانیت آن‌قدرها هم بد نیست» نوشته مایکلین ماندی، «وقتی مهتاب گم شد» اثر حمید حسام و کتاب «دختران به عفاف روی می‌آورند» نوشته وندی شلیت و نانسی لی دموس را برای طرح کتاب‌خوان ماه ویژه اسفندماه ۹۵ معرفی کرد.





فرهنگ‌نامه طلایی ورزش
نوشته: مهدی زارعی
انتشارات: طلایی
320 صفحه

«فرهنگ‌نامه طلایی ورزش» مخاطب را با تاریخچه، ابزارها و مقررات و چهره‌های مشهور بیش از صد رشته ورزشی در سراسر جهان، آشنا می‌کند و اطلاعات ارزشمندی درباره افتخارات ورزشکاران و تیم‌های کشورمان در رقابت‌های این رشته‌ها در اختیار قرار می‌دهد.

توضیحات مربوط به هر رشته ورزشی با عکس‌ها، تصاویر و طرح‌های گرافیکی همراه شده‌اند. در فرهنگ‌نامه طلایی ورزش مطالب خواندنی در 17 فصل گنجانده شده است؛ مطالبی همچون ورزش در دوران باستان، ورزش‌های مادر، مسابقات زمستانی، رشته‌های تیمی، مسابقه با اسلحه، ورزش با وسایل نقلیه، هوانوردی، مسابقات معلولان، مبارزه‌های تن‌به‌تن، ورزش در کوه و ارتفاعات، ورزش با ابزارهای چرخ‌دار، بازی‌های دقیق، ‌ورزش‌های قدرتی و...

در هر یک از این مباحث اطلاعاتی درباره وضعیت آن ورزش خاص در ایران ذکر شده است؛ همچنین در کنار معرفی پرافتخارترین ورزشکاران جهان در هر رشته، بهترین‌های ایران در آن رشته نیز معرفی می‌شود.

نثر کتاب روان است و نویسنده از پرگویی پرهیز کرده و مطالب به شکلی مختصر و مفید بیان شده است.





خودی نشان بدهید
نوشته: علی‌محمد صالحی
انتشارات: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
64 صفحه

این کتاب رویکردی مسئله محور دارد و سعی دارد تا با ارائه مطالب کاربردی و عملیاتی، مخاطب را در حل مشکلات ناشی از ضعف در ابراز وجود یاری رساند. ابراز وجود یعنی با احترام و توجه به خواسته دیگران، بتوانید باجرئت از حق خود و خواسته‌تان دفاع کنید و نگذارید حقتان ضایع شود یا با اکراه به کاری مجبور شوید. برای این منظور ضمن مطرح کردن پرسش و شرح ریشه‌های مشکل و بیان راه‌حل، در هر مورد از مثال‌های عینی نیز به‌خوبی بهره گرفته تا انتقال پیام به‌صورت کامل برای مخاطب حاصل شود و تصوّر درستی از عملکردی که مدنظر نویسنده است در ذهن مخاطب ایجاد شود. نثر کتاب بسیار روان و ساده است و علاوه بر بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علم روانشناسی، نویسنده به‌خوبی توانسته از معارف دینی، آیات و روایات، مبتنی بر مبانی دینی مباحث را پی‌ریزی نماید.






عصبانیت آن‌قدرها هم بد نیست
نویسنده: مایکلین ماندی
ترجمه: مریم رزاقی مقدم و سپیده خلیلی
ناشر: گلبرگ سروش
32 صفحه

«عصبانیت آن‌قدرها هم بد نیست» نام هفتمین جلد از کتاب‌های مجموعه «سعادت زندگی» است که انتشارات سروش برای گروه‌های سنی «ب» و «ج» منتشر کرده است.

در این کتاب 32 صفحه‌ای، نویسنده سعی کرده ذیل 15 عنوان نشان دهد که می‌توانیم نیروی خشم را به‌سوی ایجاد تغییراتی سودمند سوق دهیم و نتیجه مثبتی بگیریم. کتاب به ما می‌آموزد که چگونه می‌توان با مذاکره درباره خشم و عصبانیت به‌جای بیان آن‌‌ها با مشت‌های گره‌کرده، رویارویی بی‌محابا و خلاق، تخلیه بدنی در ناکامی‌ها و گذشت و بخشش را بیاموزیم.

کتاب «عصبانیت آن‌قدرها هم بد نیست» به کودکان می‌گوید هنگام عصبانیت انتخاب‌های زیادی دارند؛ درست همان‌طور که بزرگ‌ترهای دلسوز برای آموزش به کودکان، روش‌های گوناگونی دارند. در این کتاب درمی‌یابیم احساس خشم چگونه احساسی است و چه چیز باعث برانگیختن آن می‌شود، می‌توانیم راه‌های درست رفتار با آن را بیاموزیم و به دیگران یاد دهیم.

هر پدر و مادر، معلم یا بزرگ‌تر دلسوزی از این کتاب لذت خواهد برد. کتاب به کودکان دیدگاهی مثبت و اطمینان‌بخش درباره خشم و آنچه قادریم در برابر آن انجام دهیم، ارزانی می‌دارد.




وقتی مهتاب گم شد (خاطرات علی خوش‌لفظ)
مصاحبه و تدوین: حمید حسام
انتشارات: سوره مهر
651 صفحه

اگر به دنبال کتابی هستید که خیلی ساده و بی‌آلایش، واقعیات جبهه‌ و روابط رزمندگان با یکدیگر را کاملاً بدون روتوش بازگو کرده باشد و حال و هوای جبهه‌ها را با تمام وجود لمس کنید، این کتاب که با ادبیاتی بسیار صمیمی و صادقانه نگاشته شده گزینه بسیار مناسبی برای مطالعه است. بااینکه به علت روحیه خاص علی خوش‌لفظ فضای طنز در بسیاری از خاطرات کتاب حکم‌فرماست، اما در لابه‌لای این خاطرات نکاتی بسیار تأثربرانگیز وجود دارد که به مخاطب درس انسانیت و بندگی را می‌آموزد و بی‌اختیار زبان به تحسین دریای خلوص و ایثار شهدا می‌گشاید.

در مقدمه این کتاب آمده است:
رفیقی داشتم که می‌‏گفت: «اینجا ـ جزیره مجنون ـ جای دیوانه‌‏هاست. دیوانه‏‌هایی که عاشق‏اند. عاشقانی که می‏‌خواهند از راه میان‏بُر به خدا برسند.»

تابستان سال 1365 بود و من با این رفیق راه، راه را گم کرده بودم. کجا؟ در جزیره مجنون؛ وقتی‌که از خط برمی‏‌گشتیم. همان دم‌دمای صبح. گرما بالای سی درجه بود و رطوبت هوا بالای هفتاد درصد و ما برای رهایی از گرما و شرجی، بالا‏پوشمان، فقط یک زیرپیراهنی سفید و خیس بود.

آنجا، کسی را دیدم که کلاه پشمی زمستانی را تا پایین ابرو پایین کشیده و کنار نی‏زارها دراز به دراز خوابیده بود. نگاه عاقل اندر سفیهی به او کردم و به رفیقم گفتم...





دختران به عفاف روی می‌آورند
نوشته: وندی شلیت و نانسی لی دموس
ترجمه: سمانه مدنی و پریسا پورعلمداری
انتشارات: دفتر نشر معارف
296 صفحه

فرهنگ غرب که تحت حاکمیت نگرش‌های اومانیستی است، با تبلیغات وسیع خود، ایده‌های فریبنده‌ای را به جهانیان عرضه کرده است. یکی از این ایده‌ها اندیشه‌های فمینیستی است. اثر حاضر در راستای نقد فمینیسم در سه بخش سامان یافته است:

بخش اوّل: ترجمه و تلخیص کتاب دختران به عفاف روی می‌آورند؛ نوشته وندی شلیت است. نویسنده در این کتاب درصدد است ضمن مرور آنچه در حال حاضر، درباره دختران و زنان آمریکا رخ داده است، تصویر روشنی از ترویج بی‌بندوباری و آزادی جنسی که خواسته موج فمینیسم است، ارائه کند و توضیح دهد که چگونه نسل جدیدی از دختران و زنان در آمریکا در حال شکل‌گیری است که خواسته‌هایش با گذشتگان بسیار متفاوت است. نسلی که از این آزادی‌های بی حدّ و حصر به ستوه آمده و می‌خواهد طعم شیرینِ فطرت را دوباره بچشد. سفرهای مختلف و مصاحبه‌های مکرّر نویسنده، خواننده را به این سمت سوق می‌دهد که گویی دختران امروز آمریکا با شورش‌های پراکنده می‌خواهند چیزی نباشند که والدینشان بوده‌اند. آنان می‌خواهند سبک زندگی و نوع پوشش خود را تغییر دهند.

بخش دوم: ترجمه و تلخیص کتاب زن آگاه شدن در دنیای شهوانی؛ نوشته نانسی لی دموس است. نویسنده صفات زنان ناسالم و نادان را که با بی‌خردی و هرزگی، خود و خانواده و در پی آن جامعه را ویران می‌کنند، معرفی کرده و با طرح سؤالاتی ذهن خواننده را برای طرح این پرسش آماده می‌کند که آیا در این دنیای شهوانی، انسان‌های با بصیرتی هم هستند یا خیر؟

در بخش سوم -که از سوی پژوهشگر مسلمان، خانم آیت‌اللهی به رشته تحریر درآمده است- با آموزه‌های عمیق و دقیق اسلام در باب رعایت ارزش‌های اخلاقی در مسائل جنسی و نقشِ آن در بقای خانواده آشنا می‌شویم. 

گفتنی است، کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری (دام‌ظله العالی) در خصوص لزوم معرفی و در اختیار گذاشتن کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدامی عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال ۱۳۹۵ نهاد (سال خواندن) معرفی می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۱
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی