وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۹ مهر ۹۷، ۱۴:۴۴ - نگار جهانشاهی
    عالیه..
  • ۱ مرداد ۹۶، ۱۴:۲۸ - مهندس رضا عباسی
    لایک
  • ۲۰ دی ۹۵، ۰۸:۴۲ - ف. تفتی
    تسلیت
۱۲
خرداد ۹۷

امام خمینی(ره) عصر گرایش و احترام به ارزشهای انسانی و احترام به عدالت و حریت انسان و اصل احترام به آراءمردم را بنیان گذاشتند که حتی دشمنان ایشان هم به عظمت امام معترفند.(مقام معظم رهبری)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

AWT IMAGE

               

حضرت امام خمینی (ره) خورشید فروزان عالم اسلام و ستاره درخشان عالم عرفان و سرور مجاهدان راه حق، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پس از سالها مبارزه در راه حق و متجلی ساختن اسلام حقیقی در میان جوامع اسلامی و بشری و ستیز دائم با کفر و استکبار جهانی، در شامگاه 13 خرداد 1368 به ملکوت اعلی پیوست و جهان اسلام و تشیع در ماتم بزرگترین رهبر قرن، شجاع‌ ترین و آگاه‌ترین مرجع و رهبر اسلامی، ماتم زده و عزادار شد.
 وقتی که خبر رحلت امــام منتشر شـد ، گـویـی زلزله ای عظیـم رخ داده است ، بغضها تـرکیـد و سرتاسر ایران و همـه کانـونهایـی کـه در جـهان بـا نام و پیام امام خمینـی آشـنا بـودنـد یــکپارچه گـریستند و بـر سر و سینه زدنـد . هیچ قلـم و بیـانـی قـادر نیست ابعاد حـادثه را و امواج احساسات غیر قابل کنترل مردم را در آن روزها تـوصیف کند.مـردم ایـران و مسلمانان انقلابی ، حق داشتـند اینـچنیـن ضجه کـنند و صحنه هایی پدید آورند که در تاریخ نمونه ای بـدیـن حجم و عظـمت برای آن سراغ نداریـم. آنان کسـی را از دست داده بـودند کـه عـزت پـایمال شـده شان را بـاز گـردانده بود ، دست شاهان ستمگر ودستهای غارتگران آمریکایی و غربـی را از سرزمینشان کـوتاه کرده بود ، اسلام را احیاء کـرده بــود ، مسلمیـن را عــزت بـخـشیـده بـــود ، جمهـوری اسلامـی را بـر پـا کـرده بـود ، رو در روی همـه قـدرتهای جهـنمـی و شیـطانـی دنیا ایستاده بـود و ده سال در بـرابـر صـدها تـوطئه برانـدازی و طـرح کـودتا و آشـوب و فتنه داخلـی و خارجـی مقاومت کرده بود و 8 سـال دفـاعی را فـرمانـدهـی کرده بـود که در جبهه مقابلـش دشمنـی قـرار داشت که آشکارا از سـوی هر دو قـدرت بزرگ شرق و غرب حمایت همه جانبه مـی شـد . مردم ،رهبر محبـوب و مرجع دینـی خـود و منادی اسلام راستیـن را از دست داده بـودند .

 
در پی ارتحال جانکاه حضرت امام خمینی (ره) اولین اطلاعیه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج احمد آقا خمینی فرزند بزرگوار ایشان صادر شد: «بسم‌ا... الرحمن الرحیم، انا لله و اناالیه راجعون. روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست و دل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج کشیده صالحش از تپش افتاد، اما دلهای دردمندی که سرا ریز از عشق به خمینی است تا ابد خواهد تپید و خورشید رهبری امام تابناک تر از گذشته بر عالم و آدم خواهد تابید. میلیون ها نفر در روز 15 خرداد در مصلای بزرگ تهران با امام دلهای خویش و داع کردند. پیکر مطهر حضرت امام در بهشت زهرا به خاک سپرده شد و مقبره ایشان در کنار تربت پاک شهدا میعادگاهی برای تجمع عاشقان ولایت و شیفتگان انقلاب اسلامی شد.
  روح امام عزیزمان شاد و راهشان پر رهرو باد .
 
 سخنان مقام معظم رهبری درباره حضرت امام خمینی(ره)
 
- امام به همه فهماند انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.
- امام خمینی(ره) زنده است تا اسلام ناب محمدی (ص) زنده است و او زنده است تا پرچم عظمت اسلام و وحدت مسلمین و نفرت از ظالمین بر افراشته است.
- اگر امام نیست، خدای او، راه او، رهنمودهای او و انگشت نورانی اشاره های او که ما را به راه راست هدایت می کرد، هست و مهم این است که ما کار بزرگ امام را بشناسیم و قدر بدانیم.
- وظیفه همه ماست که با توکل به خدا و تقویت روح اخلاص و همبستگی، حرکت عظیمی را که امام بزرگوار آغاز کرده اند ادامه دهیم.
- عظمت و شخصیت رهبری حضرت امام رضوان الله تعالی علیه قابل قیاس با هیچ یک از رهبری های دنیای امروز نبود؛ اما ایشان هیچگاه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به خود نسبت نمی دادند. امام برای مردم یک وسیله الهی بودند و ایشان حرکت عظیم مردم و اخلاص و فداکاری آنان را موجب این پیروزی بزرگ می دانستند. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۲
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی