وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب

وبلاگ اطلاع رسانی اخبار و فعالیت های کتابخانه

وبلاگ کتابخانه عمومی آیت الله خسروی شهرستان تکاب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۹ مهر ۹۷، ۱۴:۴۴ - نگار جهانشاهی
    عالیه..
  • ۱ مرداد ۹۶، ۱۴:۲۸ - مهندس رضا عباسی
    لایک
  • ۲۰ دی ۹۵، ۰۸:۴۲ - ف. تفتی
    تسلیت

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۷
تیر ۹۶




۱۸ تیرماه روز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان در تقویم رسمی کشور ثبت می‌شود.

آذریزدی ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در ۸۸ سالگی در بیمارستان آتیه‌ تهران درگذشت و ۲۱ تیرماه پس از تشییع از مسجد حظیره در حسینیه‌ خرمشاه یزد در نزدیکی محل زندگی‌اش به خاک سپرده شد.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.

زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۶
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۱۱
تیر ۹۶

روش‌های مطالعه یا مهارت‌های مطالعه مجموعه‌ای از مهارت‌هایی هستند که در راستای آموختن و فراگرفتن به‌کار گرفته می‌شوند. این روش‌ها بسته به هدف یادگیری با یکدیگر متفاوت بوده و برای موفقیت در مدرسه و کسب نمرات عالی ضروری و حیاتی هستند. در تمام مراحل زندگی فرد می‌توانند مفید باشند. رسپیشس رومبزیا در کتاب خود به نام «آشنایی با روش‌های یادگیری و مهارت‌های مؤثر یادگیری» در سال ۲۰۱۳ اظهار می‌کند که، بسیاری از دانش آموزان به دلیل اینکه فاقد مهارت‌های مطالعه یا روش‌های آزمون هستند، در امتحانات خود مردود می‌شوند.

مهارت‌های مطالعه عبارتند از مجموعه‌ای از مهارت‌های مطالعه که در سازماندهی و به دست آوردن اطلاعات جدید، حفظ اطلاعات، یا برپایی آزمون نقش دارند. این روش‌ها عبارتند از یادیارها و نکته برداری که در به خاطر سپردن لیستی از اطلاعات، خواندن مؤثر و تمرکز کردن کمک می‌کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۵:۲۱
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۱۱
تیر ۹۶

 

محمدعلی صدوقی (۱۳۲۸ قم - ۱۳۹۰ یزدروحانی شیعه ایرانی بود. وی از سال ۱۳۶۷ (پس از درگذشتسید روح‌الله خاتمی) تا پایان عمر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد بود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۵:۱۴
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۱۱
تیر ۹۶

بیست و دومین مجموعه نورسیده‌ها با ۷۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف راهی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شد.

مجموعه نورسیده‌های ۲۲، با ۷۰ عنوان کتاب در موضوعات متنوعی مانند ادبیات (داستان، شعر، طنز، رمان ایرانی، تاریخ و ادبیات)، روان شناسی (تربیت فرزند، افزایش مهارت در موقعیت‌های بحرانی، سبک زندگی)، دشمن‌شناسی (فتنه و بصیرت، ‌ امریکاشناسی، غرب‌شناسی)، علوم اجتماعی (سیاست، تمدن غرب، اقتصاد)، جغرافیا، علمی، دینی، کودک و نوجوان، طب و تغذیه و سلامت، کتابداری و هنر، برای بهره‌مندی کاربران بر روی سامانه مدیریت کتابخانه‌ها (سامان) بارگذاری و راهی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شد.

در این بسته، ۲۰ عنوان کتاب در بخش «بیشتر بخوانید»؛ ۲۱ عنوان در بخش «بخوانید» و ۲۹ عنوان کتاب در بخش «بدانید» به مخاطبان معرفی شده است. کتاب‌های گروه اول (بیشتر بخوانید) با معرفی کتاب های مناسب و ارائه جملات کلیدی کتاب، امکان آشنایی بیشتر مخاطب با محتوای آن را فراهم می‌آورد.

گروه دوم، (بخوانید) معرفی آثار تخصصی در حوزه های مختلف است که بیشتر مورد توجه مخاطبان حرفه ای قرار می گیرد. در این بخش مخاطب علاوه بر مشاهده تصاویر و شناسنامه کتاب، خلاصه ای از محتوای آن را نیز مطالعه می کند.  

گروه سوم نیز (بدانید) حاوی اطلاعات کتاب‌شناختی و تصویر جلد آثاری است که به فهرست منابع کتابخانه اضافه شده است.

این بسته‌ها علاوه بر معرفی کتاب‌های تازه‌رسیده به کتابخانه‌ها، محتوای بسیار مناسبی برای بهره‌مندی کتابداران در ارائه مشاوره بهتر به اعضا و مراجعان است؛ همچنین در انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتاب‌محور اعم از مسابقات، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد، جلسات جمع‌خوانی و... بهره‌گیری از این فهرست توصیه می‌شود.

«فرزندان ما جواهرند ولی ما آهنگریم»، «نجات فرزند از تفکر منفی»، «من دیگر ما»، «خاطرات حسنعلی خان مستوفی»، «سنگ سلام»، «تاریخ مستطاب آمریکا» «عمرتون چند؟»، «حکایت‌نامه پیامبر»، «هنر کمیک»، «رودخانه‌های بزرگ جهان» و «مجموعه نخودی‌ها» برخی از کتاب‌های معرفی شده در این مجموعه مطالعه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۵:۰۵
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۱۱
تیر ۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «بهشتی از زبان بهشتی» نوشته فرامرز شعاع حسینی، «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «حرفه‌ای (خاطرات مرحوم جواد شریفی راد)» نوشته محمد قاضی، «پرندگان آهنین» نوشته عباس خاراباف و کتاب «قیچی که به دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی برای طرح کتاب‌خوان ویژه تیرماه ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۹
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۰۴
تیر ۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۶:۵۰
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۰۳
تیر ۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۹:۳۸
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۰۳
تیر ۹۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۹:۲۰
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی
۰۳
تیر ۹۶

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۷
کتابخانه عمومی آیت الله خسروی